Для підбору клея для пакування звертайтесь по телефону 067-324-04-39!
Важко собі уявити практично будь-яку упаковку, при виготовленні якої не використовуються клея. Це стосується як виготовлення гофрокартону, багатошарових полімерних плівок, етикеток або липких стрічок, так і виробництва самої упаковки, наприклад картонної, етикетування упаковки або скріплення групової упаковки при формуванні транспортних пакетів на піддонах.
За основним класифікаційною ознакою - функціональним призначенням - пакувальні клеї можна розділити на дві групи: етикетировочні і для виготовлення упаковки. Крім того, всі клеї можна класифікувати по їх складу. Сьогодні це дві основні групи: «холодні» клея і термоклея (клея-розплави).
Етикетировочні клея
Етикетировочні клея можна розділити на підгрупи в залежності від виду і матеріалу тари. Так, при етикетування скляної тари (пляшки і банки) більшість виробників продукції віддають перевагу «холодним» казеїновим клеям. Скляна пляшка - традиційна упаковка для пива, вина, шампанського, міцних алкогольних (горілка, коньяк) і інших напоїв. Вона добре зберігає споживчі властивості і якість продукції, в багатьох випадках є оборотною тарою.
Казеїнові клея мають наступні переваги:
- швидке схоплювання і стійкість до зрушення;
- стійкість до конденсату, але при цьому клей можна змити водою;
- не має шкідливих компонентів;
- стійкість казеїнового клею, в сухому вигляді до зовнішнього середовища, що дає можливість транспортувати його без додаткових витрат на упаковку, а також на приміщення для зберігання.
Разом з тим слід зазначити і їх основні недоліки. це:
- висока гігроскопічність клею (він темніє і залишає плями на матеріалі етикетки);
- підготовлений клей можливо зберігати не довше 3-5 годин, потім в'язкість його значно погіршується;
- сухий казеїновий клей можливо зберігати до 12 місяців.
- компоненти клею схильні до зараження цвіллю, яка виникає в результаті поступового випаровування рідини з клею.
Термоклея дуже часто застосовуються для етикетування тари з ПЕТФ полімерної або паперової етикеткою. При цьому вони можуть подаватися з рулону або «магазина» етикеток, а також охоплювати поверхню тари частково або повністю.
При правильному підборі термоклею його переваги проявляються в повній мірі. Серед них:
- можливість використання паперових або полімерних етикеток;
- можливість етикетування пляшок зі скла, ПЕТФ, ПВХ і жерстяних банок;
- мінімальні витрати;
- висока швидкість схоплювання;
- залишкова липкість і пластичність;
- хороша адгезія до поверхні пляшки;
- стійкість до конденсату;
- фізична стабільність термоклею;
- малий обсяг клею при його перевезенні;
- не потрібні додаткові компоненти;
- клей можна повторно розігріти в камері, його в'язкість при цьому не втрачається;
- клей-розплав на 100% складається з твердої фази;
- тривалий термін зберігання.
Серед основних недоліків термоклеев - їх висока ціна в порівнянні з казеїновими клеями. Крім того, обладнання з нанесення термоклеев потрібно очищати спеціальними речовинами, а не звичайною водою, як при використанні казеїнових клеїв.
Наявність сировини і ціна на нього роблять сильний вплив на обсяг споживання клеїв. Останнім часом на світових ринках відбулося зростання цін на основні сировинні компоненти (казеїн і продукти нафтохімічної промисловості) для виробництва промислових клеїв: «холодних» і термоклеев. У зв'язку з цим провідні виробники клея стали розробляти нові синтетичні клея, які або зовсім не містять натуральний білок (казеїн), або містять його в обмеженій кількості. Якщо мова йде про термоклей, то вже є розробки універсальних клеїв з використанням технології металлоценовий поліолефінових каталізаторів.
Поштовхом для інноваційних розробок клея були і залишаються вимоги підприємств, які використовують етикетки в своєму виробництві. Так, динаміка споживання паперової етикетки диктує необхідність в нових видах термоклея, які були б найбільш ефективні в застосуванні.
Клея для виготовлення упаковки
Виготовлення картонної упаковки практично не обходиться без застосування клея. І спектр таких клеїв при цьому досить широкий. Серед них водно-дисперсійні клея та термоклея.
Водно-дисперсійні клея є одним з найбільш поширених видів клеїв, використовуваних при виготовленні упаковки. Їх основні переваги:
- висока міцність склеювання;
- не шкодять здоров'ю людини;
- безбарвність або можливість фарбування клею;
- високі гідроізоляційні властивості;
- низька ціна.
При цьому термін збереження водно-дисперсних клеїв до 1 року. Крім того, необхідно враховувати, що після нанесення клею необхідно досить сильно з'єднати поверхні, що склеюються один до одного.
Термоклея широко застосовуються при виготовленні упаковки. Найпоширеніші з них - термоклея на основі сополімеру етилену з вінілацетату. Ці клея можуть використовуватися у вигляді гранул або стержнів - в залежності від методу нанесення. Клея в стержнях наносять за допомогою ручного пістолета. Клея в гранулах - в більшості випадків автоматичною клейовою установкою, а також за допомогою ручного пістолета. Вони успішно застосовуються в операціях склеювання при виготовленні картонної упаковки: лотків, піддонів, гофроящиків. Відмінний клей для гофрокартона.
У цьому випадку основні переваги клея наступні:
- клей-розплав на 100% складається з твердих частинок;
- малі витрати клею;
- короткий час схоплювання;
- відмінна морозостійкість;
- термостійкість;
- висока адгезія до матеріалу в разі складних поверхонь;
- не потрібно сушити виріб після склеювання;
- немає шкідливих компонентів;
- екологічність;
- можливо застосовувати для упаковки харчових продуктів, косметичних та фармацевтичних товарів;
- тривалий термін зберігання.
Разом з тим при використанні термоклея потрібно періодичне обслуговування обладнання і заміна його окремих частин, які мають контакт із клеєм (фільтр, форсунка, модуль). Крім того, вартість лінії з нанесення термоклея на кілька порядків вище за ціну аналогічного обладнання, в якому використовуються водно-дисперсійні клеї. Однак цей мінус несуттєвий, особливо якщо порівнювати продуктивність обладнання для нанесення цих клеїв.
Ціна на термоклей також впливає на його використання при виробництві упаковки. Для більшості виробників на ринку України цей фактор є істотним. Зацікавленість до термоклею виявляють в першу чергу великі компанії, що мають високопродуктивні лінії. При застосуванні таких ліній інвестиції досить швидко окупаються. Разом з тим на більшості підприємств в Україні все ж використовують клеї на водній основі - в зв'язку з низькою ціною на такий клей і обладнання, а також через проблеми з фінансуванням модернізації виробництва. Якщо говорити про перспективу серйозної конкуренції водних клеїв з термоклеєм в сегменті виготовлення упаковки, то вона ще далеко попереду.
На ринку України є компанії, які пропонують термоклея, що володіють миючим ефектом. В результаті використання такого клею «з самоочищенням» не формується нагар на стінках камери обладнання і клей не застигає в соплах. При застосуванні такого клею клейове обладнання зношується набагато менше. Також він має відмінну адгезію до більшості пакувальних матеріалів, в результаті чого можна зменшити кількість марок клеїв і тим самим оптимізувати складські запаси. Важливою перевагою цього клею є його світлий колір (в основному білий). Після 96 годин нагрівання до температури 170 ° С він не змінює свого кольору, на відміну від інших клеїв.
Очевидно, що підбір і використання різних типів клеїв для різного застосування (етикетування, виготовлення упаковки) є справою професіоналів. Лише в разі грамотних рекомендацій компаній, які виробляють клея, а також обладнання для їх використання при етикетування або виготовленні упаковки, можна отримати високу якість продукції, що виготовляється і зробити це економічно вигідно для себе.
Наша компанія надає допомогу в підборі обладнання по нанесеню клея, а також оптимального термоклея під Ваші вимоги.
Звертайтесь до нас 067-324-04-39. Разом ми знайдемо найкраще рішення для Вашої компанії.